MGW.D.271.1.2020.AF
ROZEZNANIE RYNKU
Drodzy Państwo,
Niniejsze rozeznanie rynku ma na celu ustalenie wartości szacunkowej opisanego poniżej zamówienia, które może jednocześnie prowadzić do wyłonienia oferty najkorzystniejszej i zawarcia umowy
z wybranym Wykonawcą. W razie niewybrania Wykonawcy podmiotom uczestniczącym
w rozeznaniu nie przysługują żadne roszczenia wobec Wnioskującego.
Ilekroć w niniejszym dokumencie mowa o ofercie rozumie się przez to odpowiedź na niniejsze rozeznanie rynku.
Przedmiot i cel rozeznania rynku:
Realizacja i obsługa kampanii internetowej święta Szlaku Zabytków Techniki – INDUSTRIADA 2020
w zakresie Google Ads, artykułów sponsorowanych oraz kampanii typu display.
Cel kampanii – wizerunkowy. Działania będą miały na celu również wygenerowanie wejść na stronę www.industriada.pl przez bardzo precyzyjnie dobrane działania.
Wnioskujący
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Georgiusa Agricoli 2, 41-800 Zabrze
Opis przedmiotu:
1. Kampania Google Ads (wyszukiwarka Google + Google Display Network + remarketing + AdForm – platforma zakupu programatycznego)
Aktywację kampanii, analizę fraz kluczowych pod kątem adekwatności i efektywności, przygotowanie treści linków sponsorowanych, instalację, monitorowanie i raportowanie konwersji (śledzenie działań na stronie), stały monitoring kampanii, optymalizację kampanii przez cały okres trwania umowy, przygotowanie raportów tygodniowych, przygotowywanie list remarketingowych, sugestie, modyfikacja banerów graficznych, zmiany treści boksów i listy słów kluczowych, działania dążące do utrzymania boksów na najwyższych pozycjach przy jednoczesnym dbaniu o obniżenie kosztu za kliknięcie/CPC (cost per click).
Wersja językowa reklamy: j. polski
Termin trwania kampanii: 10-26.09.2020
Grupa targetowa: All, 20-59
Geolokalizacja: województwo śląskie
-
Wyszukiwarka Google: (Preferowane słowa kluczowe: szlak zabytków techniki, święto szlaku, święto zabytków techniki, zabytki techniki, zabytki śląsk, technika, technika obiekty, gdzie warto pojechać śląsk, województwo śląskie atrakcje, industriada, województwo śląskie co zobaczyć, atrakcje śląskie, atrakcje na śląsku, atrakcje śląska, atrakcje turystyczne na śląsku, atrakcje turystyczne śląsk, atrakcje kulturowe śląsk, ciekawe miejsca na śląsku, co zobaczyć na śląsku, co zwiedzić na śląsku, fajne miejsca na śląsku, gdzie na weekend śląsk, gdzie na wycieczkę); minimalna liczba grup reklam 10, minimalna liczba kliknięć reklamy 10 000
-
Google Display Network + remarketing (TG: All, 20 – 59, Odbiorcy: Zwiedzanie i atrakcje turystyczne, Zainteresowani: Miłośnicy zwiedzania, podróży, turystyki, kultury, techniki, atrakcji); promocja tworzonego przez Wnioskującego materiału, minimalna liczba kliknięć reklamy 10 000
-
AdForm – platforma zakupu programatycznego (TG: All, 20-59 i zainteresowania: turystyka, technika, kultura, edukacja, podróże) minimalna liczba kliknięć 20 000
Wnioskujący deklaruje, a Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do stworzenia logicznej struktury kampanii w wyżej wskazanym terminie.
Przedstawiony zbiór słów kluczowych zawiera zwroty preferowane, jednakże nie jest to zamknięta lista słów. Oferent ma za zadanie działanie dążące do utrzymania wyświetleń reklam na najwyższych pozycjach przy jednoczesnym dbaniu o obniżanie kosztów za kliknięcie/ CPC (cost per click). Oferent ma zatem prawo do powiększania listy preferowanych słów, bądź jej weryfikacji, jednakże za zgodą Wnioskującego.
Przedmiotem powyższego zamówienia jest przeprowadzenie kampanii reklamowej w formule Pay Per Click (płatności za kliknięcia).
Przygotowanie materiałów graficznych leży po stronie Wnioskującego, przy czym Oferent zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Wnioskującym pod kątem weryfikacji poprawności przygotowywanych materiałów. Mowa tutaj o opiniowaniu projektów materiałów graficznych oraz o ewentualnej ich modyfikacji.
2. Serwisy internetowe o zasięgu lokalnym (teren województwa śląskiego)
Dwanaście lokalnych serwisów internetowych, informacyjnych, skupionych na prezentacji tematyki lokalnej, z terenu województwa śląskiego (miast województwa śląskiego, subregionów) przykładowo: turybnik.com.pl; chorzowianin.pl; gwarek.pl, katowice24.info, twojezaglebie.pl lub/i inne tego typu serwisy równoważne pod względem tematyki i zasięgu.
Umiejscowienie reklam: sieć witryn, desktop, mobile, na dowolnych, losowo wybranych stronach portalu (ROS)
Format: Mix formatów graficznych co najmniej 3 rodzaje o powierzchni nie mniejszej niż 75000 pikseli (w zależności od wybranego serwisu)
Geotargetowanie – województwo śląskie, targetowanie demograficzne: 20-59 lat, CAPP 3 X UU
Co najmniej 30 tyś. odsłon w każdym z serwisów.
Czas trwania kampanii: 10-26.09.2020
Wnioskujący deklaruje, a Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do stworzenia logicznej struktury kampanii w wyżej wskazanym terminie.
Przedmiotem powyższego zamówienia jest przeprowadzenie kampanii reklamowej w formule Pay Per Click (płatności za kliknięcia).
Przygotowanie materiałów graficznych leży po stronie Wnioskującego, przy czym Oferent zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Wnioskującym pod kątem weryfikacji poprawności przygotowywanych materiałów. Mowa tutaj o opiniowaniu projektów materiałów graficznych oraz o ewentualnej ich modyfikacji.
3. Platforma VOD
Trzy serwisy internetowe typu VOD posiadające co najmniej 2 mln realnych użytkowników w Polsce
w skali miesiąca.
Dane na podstawie badania PBI/Gemius, Wirtualnemedia.pl grudzień 2019 r. Wybrane trzy serwisy łącznie muszą pokrywać zasięg większy niż 25% internautów.
Umiejscowienie: Desktop, mobile (w tym aplikacje mobilne)
Format: Spot video 15 s., preroll/ midroll.
Ograniczenia emisji: geotargetowanie – województwo śląskie, targetowanie demograficzne – 20-59 lat, CAPP 3 X UU
Ilość odsłon/kliknięć/odtworzeni/wyświetleń/reakcji: co najmniej 250 tys. odsłon w każdym z serwisów
Czas emisji: 10-26.09.2020
Wnioskujący deklaruje, a Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do stworzenia logicznej struktury kampanii w wyżej wskazanym terminie.
Przygotowanie materiału video leży po stronie Wnioskującego.
4. Artykuły sponsorowane z podlinkowaniem do strony www.industriada.pl.
Zamieszczenie minimum 5 artykułów sponsorowanych w wybranych portalach turystycznych o zasięgu ogólnopolskim, skupionych na prezentacji atrakcji danego regionu lub/i inne tego typu serwisy równoważne pod względem tematyki i zasięgu.
Grupa targetowa: All, 20-59
Tamatyka/zainteresowania: podróże; turystyka, technika, kultura, edukacja
Artykuły na głównej stronie serwisów internetowych, minimalna liczba znaków 4 000 ze spacjami plus fotografie lub dedykowana grafika.
Termin publikacji: od 10 do 20 września 2020 r.
Wykonawca w termie 2 dni od dnia podpisania umowy przedstawi pierwsze propozycje zamieszczenia artykułów. Wnioskujący jednakże ma prawo wnioskować o zmianę wskazanych serwisów, o czym musi poinformować w terminie 2 dni od otrzymania propozycji.
Następnie Wykonawca w terminie 3 dni od akceptacji wskazanych serwisów (oznacza 3 dni robocze) przedstawi pierwsze propozycje artykułów, które będą publikowane systematycznie w trakcie trwania kampanii, zgodnie z harmonogramem działań zaakceptowanym przez Wnioskującego.
Wnioskujący uprzednio przed publikacją artykułu każdorazowo musi go zaakceptować. Wykonawca podczas trwających prac zobowiązany jest do konsultacji z Wnioskującym oraz do wprowadzania niezbędnych wskazanych przez Wnioskującego poprawek.
Jako wykonanie zadania Wnioskujący uważa pojawienie się 5 artykułów na stronach głównych portali z podlinkowaniem do strony www.industriada.pl.
Kod CPV: 79341400-0 – usługi prowadzenia kampanii reklamowej
Termin realizacji kampanii
Kampania promocyjna powinna być zrealizowana w terminie od 10 września 2020 do 26 września 2020 r.
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny:
Oferent musi łącznie spełniać następujące warunki minimalne:
1. Dysponuje doświadczonym zespołem będącym w stanie zrealizować zamówienie m.in. specjalista ds. content marketingu, specjalista ds. SEO, specjalista ds. PPC, graficy, copywriterzy.
2. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, złożonego na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Rozeznania rynku.
Warunki realizacji zamówienia:
Analiza ruchu przychodzącego: Realizując wszystkie działania Wykonawca będzie mierzył ruch przychodzący z prowadzonych działań na stronę www.industriada.pl, zachowanie użytkowników na stronie oraz konwersje. Analiza danych pozwoli wprowadzać zmiany w realizowanych działaniach.
Dopuszczalna jest praca na kontach Wnioskującego. Dopuszczalna jest również praca na kontach Wykonawcy. Wykonawca będzie zobowiązany do tygodniowego raportowania wyników oraz przedstawienia całościowego raportu końcowego.
W ramach współpracy Wykonawca zapewni: Regularne spotkania/telekonferencje, cotygodniowe raporty z przeprowadzonych działań, rozwiązania dostosowane do celów kampanii oraz doświadczony zespół: specjaliści ds. content marketingu, specjaliści ds. SEO, specjaliści reklamy PPC, graficy, copywriterzy. O składzie zespołu decyduje Wykonawca, przy czym każda zmiana składu zespołu wymaga zgody Wnioskującego.
Wynagrodzenie wykonawcy:
Cena zawiera obsługę oraz przeprowadzenie kampanii. Cena przedmiotu zamówienia stanowi wynagrodzenie ryczałtowe, które uwzględnia wszystkie elementy związane z prawidłową realizacją niniejszego zamówienia. Cena i stawki jednostkowe winny być podane do dwóch miejsc po przecinku.
W razie podjęcia decyzji o wyborze Wykonawcy Wnioskujący dokona oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej cenowo.
Termin i sposób składania ofert:
1. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
2. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Wnioskujący nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania.
4. Wszystkie koszty związane z zapoznaniem się z przedmiotem zamówienia ponosi Wykonawca.
5. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
6. Oferty, które wpłyną po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane.
7. Przystępując do zamówienia Wykonawca bezwarunkowo akceptuje warunki określone w Rozeznaniu rynkowym.
8. Oferty mogą być składane elektronicznie drogą mailową na adres:
Rozeznanie_rynku.pdf
Załącznik_nr_1-_Formularz_ofertowy.docx
Załacznik_nr_2-istotne_dla_stron_postanowienia.pdf
Odpowiedzi_i_zmiana_dot._rozeznania_rynkowego.docx
Zmiany_w_zał_nr_2-_istotne_dla_stron_postanowienia_umowy.pdf
Rozeznanie_rynkowe.pdf
Wybór_oferty_MGW.D.271.1.2020.AF.pdf