MGW.D.271.1.2020.SD
Zabrze, 17.06.2020
ROZEZNANIE RYNKU
Drodzy Państwo,
Niniejsze rozeznanie rynku ma na celu ustalenia wartości szacunkowej opisanego poniżej zamówienia, które może jednocześnie prowadzić do wyłonienia oferty najkorzystniejszej i zawarcia umowy
z wybranym Wykonawcą. W razie niewybrania Wykonawcy podmiotom uczestniczącym
w rozeznaniu nie przysługują żadne roszczenia wobec Wnioskującego.
Ilekroć w niniejszym dokumencie mowa o ofercie rozumie się przez to odpowiedź na niniejsze rozeznanie rynku.
Przedmiot i cel rozeznania rynku:
Realizacja i obsługa kampanii internetowej WAKACYJNA PODZIEMNA PRZYGODA w zakresie Google Ads, kampanii Facebook Ads oraz artykułów sponsorowanych na wybranych portalach turystycznych na rynku polskim.
Celem kampanii będzie wygenerowanie wejść na stronę www.bilety.kopalniaguido.pl przez bardzo precyzyjnie dobrane działania i dotarcie do klientów z ofertą Muzeum, a finalnie uzyskanie
z tych wejść transakcji zakupu.
Wnioskujący
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Georgiusa Agricoli 2, 41-800 Zabrze
Opis przedmiotu:
- Kampania Google Ads (wyszukiwarka Google + Google Display Network + remarketing + AdForm – platforma zakupu programatycznego)
Aktywację kampanii, analizę fraz kluczowych pod kątem adekwatności i efektywności, przygotowanie treści linków sponsorowanych, instalację, monitorowanie i raportowanie konwersji (śledzenie działań na stronie), stały monitoring kampanii, optymalizację kampanii przez cały okres trwania umowy, przygotowanie raportów tygodniowych, przygotowywanie list remarketingowych, sugestie, modyfikacja banerów graficznych, zmiany treści boksów i listy słów kluczowych, działania dążące do utrzymania boksów na najwyższych pozycjach przy jednoczesnym dbaniu o obniżenie kosztu za kliknięcie/CPC (cost per click).
Wersja językowa reklamy: j. polski
Termin trwania kampanii: 2 miesiące
Grupa targetowa: rodziny z dziećmi 4+
Geolokalizacja: Górny i Dolny Śląsk
- Wyszukiwarka Google: (Preferowane słowa kluczowe: atrakcje dla dzieci śląskie, atrakcje dla dzieci woj slaskie, atrakcje dla dzieci woj śląskie. atrakcje na śląsku, atrakcje śląska dla dzieci, atrakcje śląskie dla dzieci, atrakcje turystyczne dla dzieci, atrakcje turystyczne śląsk, ciekawe miejsca na śląsku, co zobaczyć na śląsku, co zwiedzić na śląsku, fajne miejsca na śląsku, gdzie na weekend z dzieckiem śląsk, gdzie na wycieczkę z dziećmi, gdzie na wakacje z dzieckiem, gdzie warto pojechać z dziećmi, kopalnia węgla do zwiedzania, kopalnia węgla zwiedzanie, kopalnia zwiedzanie, kopalnie do zwiedzania, śląskie atrakcje dla dzieci, województwo śląskie atrakcje dla dzieci, wycieczka jednodniowa dla dzieci); minimalna liczba grup reklam 15, minimalna liczba kliknięć reklamy 2 500 miesięcznie
- Google Display Network + remarketing (TG: All, 25 – 44, Rodzice dzieci 4-14 lat, Odbiorcy: Opieka nad dziećmi i edukacja, Zwiedzanie i atrakcje turystyczne, Zainteresowani: Miłośnicy podróży z rodziną, Tematy: Podróże dla poszukiwaczy przygód, Agroturystyka, Parki rozrywki); promocja tworzonego przez Wnioskującego materiału, minimalna liczba kliknięć reklamy
2 500 miesięcznie - AdForm – platforma zakupu programatycznego (TG: Rodziny z dziećmi 4+ i zainteresowania: podróże) minimalna liczba kliknięć 5 000 miesięcznie
Wnioskujący deklaruje, a Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do stworzenia logicznej struktury kampanii w oparciu o budżet reklamowy 20 000 zł netto (podana kwota dotyczy wyłącznie reklam, nie pracy koncepcyjnej i realizacji reklam) w porozumieniu z Wnioskującym. Przy czym Wnioskujący zastrzega, że budżet, który został podany jest przeznaczony wyłącznie na reklamy, a w podanych 20 000 zł nie mieści się kwota wynagrodzenia, którą Wykonawca otrzyma za obsługę reklam. Kwotę wynagrodzenia za obsługę reklam określa Wykonawca w formularzu ofertowym. Dysponowanie kwotą przeznaczoną na budżet reklamowy będzie przez Wykonawcę ściśle ustalane razem
z Wnioskującym.
Przedmiotem powyższego zamówienia jest przeprowadzenie kampanii reklamowej w formule Pay Per Click (płatności za kliknięcia).
- Kampania Facebook Ads: Opracowanie strategii i aktywacja kampanii Facebook Ads, promocja tworzonego przez Wnioskującego contentu (treści, materiałów wideo, fotografii, grafik), analizę kierowania reklamy, stały monitoring kampanii, optymalizację kampanii przez cały okres trwania umowy, przygotowanie raportu końcowego, doradztwo, sugestie.
Wnioskujący deklaruje, a Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do stworzenia logicznej struktury kampanii w oparciu o budżet reklamowy 10 000 zł netto (podana kwota dotyczy wyłącznie reklam, nie pracy koncepcyjnej i realizacji reklam) w porozumieniu z Wnioskującym. Przy czym Wnioskujący zastrzega, że budżet, który został podany jest przeznaczony wyłącznie na reklamy, a w podanych 10 000 zł nie mieści się kwota wynagrodzenia, którą Wykonawca otrzyma za obsługę reklam. Kwotę wynagrodzenia za obsługę reklam określa Wykonawca w formularzu ofertowym. Dysponowanie kwotą przeznaczoną na budżet reklamowy będzie przez Wykonawcę ściśle ustalane razem
z Wnioskującym.
Przedmiotem powyższego zamówienia jest przeprowadzenie kampanii reklamowej w formule Pay Per Click (płatności za kliknięcia).
- Artykuły sponsorowane z podlinkowaniem do strony sprzedażowej www.bilety.kopalniaguido.pl na wybranych portalach turystycznych lub parentingowych. Zamieszczenie minimum 5 artykułów sponsorowanych w wybranych serwisach turystycznych lub parentingowych. Wybór serwisów odbędzie się w porozumieniu z Wnioskującym.
Grupa targetowa: rodziny z dziećmi 4+
Tamatyka/zainteresowania: podróże; turystyka, rodzinne spędzanie czasu wolnego, weekendowe atrakcje
Preferowane wskazania: serwisy należące do grupy wp (turystyka.wp.pl, wiadomości.wp.pl, wroclaw.wp.pl), serwisy należące do grupy ZPR Media (se.pl, podróże.se.pl, mjakmama24.pl) lub dzieciakiwplecaki.pl, dziecko w podróży.pl lub o podobnym profilu.
Artykuły na głównej stronie serwisów internetowych, minimalna liczba znaków 4 000 ze spacjami plus fotografie lub dedykowana grafika.
Wykonawca w termie 3 dni od dnia podpisania umowy przedstawi pierwsze propozycje artykułów. Wnioskujący uprzednio przez stworzeniem artykułu każdorazowo musi go zaakceptować. Wykonawca podczas trwających prac zobowiązany jest do konsultacji z Wnioskującym oraz do wprowadzania niezbędnych wskazanych przez Wnioskującego poprawek.
Kod CPV: 79341400-0 – usługi prowadzenia kampanii reklamowej
Termin realizacji kampanii
Kampania promocyjna powinna być zrealizowana w terminie od 1 lipca 2020 do 31 sierpnia 2020 r.
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny:
Oferent musi łącznie spełniać następujące warunki minimalne:
- Dysponuje doświadczonym zespołem będącym w stanie zrealizować zamówienie m.in. specjalista ds. content marketingu, specjalista ds. SEO, specjalista ds. PPC, graficy, copywriterzy.
- Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, złożonego na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Rozeznania rynku.
Warunki realizacji zamówienia:
Analiza ruchu przychodzącego: Realizując wszystkie działania Wykonawca będzie mierzył ruch przychodzący z prowadzonych działań na stronę sprzedażową Muzeum, zachowanie użytkowników na stronie oraz konwersje. Analiza danych pozwoli wprowadzać zmiany w realizowanych działaniach.
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu posiada konta Google Ads i konta w Social Ads. Dopuszczalna jest praca na kontach Wnioskującego. Dopuszczalna jest również praca na kontach Wykonawcy. Wykonawca będzie zobowiązany do tygodniowego raportowania wyników oraz przedstawienia całościowego raportu końcowego.
W ramach współpracy Wykonawca zapewni: Regularne spotkania/telekonferencje, cotygodniowe raporty z przeprowadzonych działań, rozwiązania dostosowane do celów kampanii oraz doświadczony zespół: specjaliści ds. content marketingu, specjaliści ds. SEO, specjaliści reklamy PPC, graficy, copywriterzy. O składzie zespołu decyduje Wykonawca, przy czym każda zmiana składu zespołu wymaga zgody Wnioskującego.
Jako wykonanie zadania “Kampania Google Ads” Wnioskujący uważa 10 000 unikalnych wejść na serwis www.bilety.kopalniaguido.pl z niepowtarzalnych adresów IP miesięcznie.
Jako wykonanie zadania “Kampania Facebook Ads” Wnioskujący uważa 10 000 odbiorców w tym
5 000 unikalnych wejść z niepowtarzalnych adresów IP grupy docelowej na serwis www miesięcznie.
Jako wykonanie zadania “Zamieszczenie artykułów sponsorowanych” Wnioskujący uważa pojawienie się 5 artykułów na stronach głównych portali z podlinkowaniem do strony sprzedażowej www.bilety.kopalniaguido.pl.
Kryterium oceny ofert:
Cena zawiera obsługę oraz przeprowadzenie kampanii.
Cena przedmiotu zamówienia stanowi wynagrodzenie ryczałtowe, które uwzględnia wszystkie elementy związane z prawidłową realizacja niniejszego zamówienia. Cena i stawki jednostkowe winny być podane do dwóch miejsc po przecinku.
W razie podjęcia decyzji o wyborze Wykonawcy Wnioskujący dokona oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej cenowo. Maksymalna liczba punktów za spełnienie kryteriów wynosi 100 pkt.
cena najniższej oferty |
cena badanej oferty |
K1 = ——————————————————- * 100% x 100
K1 – oznacza ilość punktów przyznawanych ocenianej ofercie
* pod uwagę brana jest łączna cena obsługi oraz przeprowadzenia kampanii.
Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która uzyskała w ocenie całkowitej największą liczbę punktów i mieści się w budżecie, jaki Wnioskujący przewidział na sfinansowanie zamówienia.
Termin i sposób składania ofert:
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
- Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Wnioskujący nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania.
- Wszystkie koszty związane z zapoznaniem się z przedmiotem zamówienia ponosi Wykonawca.
- Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
- Oferty, które wpłyną po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane.
- Przystępując do zamówienia Wykonawca bezwarunkowo akceptuje warunki określone w Rozeznaniu rynkowym.
- Oferty mogą być składane elektronicznie drogą mailową na adres:
Rozeznanie_rynku.pdf
Załącznik_nr_1-2.docx
Załącznik_nr_2.pdf
Pytania_i_odpowiedzi.pdf
Wybór_oferty.pdf
Oświadczenie.pdf