Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013, Priorytet III Turystyka, Działanie 3.4 Promocja Turystyki.
Beneficjent: Miasto Zabrze, Całkowita wartość projektu: 619 152,99 zł, Wysokość dofinansowania: 526 280,04 zł.
Opis projektu:
Przedmiotem projektu było opracowanie „Strategii komunikacji marketingowej produktów turystycznych miasta Zabrze na lata 2011-2020” wraz z opracowaniem koncepcji marki miasta jako ośrodka turystyki poprzemysłowej. Integralną częścią strategii był System Identyfikacji Wizualnej. W ramach projektu została przeprowadzona w okresie od października 2010 r. do maja 2011 r. kampania promująca produkty turystyczne Miasta Zabrze.
Kampania pn. „Asy Zabrza” obejmowała przede wszystkim:
a. wykonanie talii kart do gry, insert i promocję w prasie o zasięgu regionalnym - zabawa w kolekcjonowanie talii kart do gry z udziałem Dziennika Zachodniego.
Aplikacja wraz ze wszystkim kartami dostępna jest pod adresem: http://www.asyzabrza.pl/ wejście na stronę możliwe jest także poprzez stronę Beneficjenta:
http://www.um.zabrze.pl/
b. wykonanie interaktywnego filmu prezentującego ofertę turystyczną miasta.
c. w ramach projektu został również wykonany przewodnik po mieście na urządzenia GPS oraz telefony komórkowe.
Aplikacja ta dostępna jest pod adresem: http://www.przewodnik.um.zabrze.pl/ - wejście na stronę możliwe jest także poprzez stronę Beneficjenta: http://www.um.zabrze.pl/
Celem projektu było wykreowanie silnej marki Zabrza jako ośrodka turystyki poprzemysłowej w oparciu o markowe produkty turystyczne, tj. Skansen Górniczy „Królowa Luiza”, Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego „Guido” oraz projekt „Europejski Ośrodek Kultury Technicznej i Turystyki poprzemysłowej”.
Projekt zakończony, realizowany w latach 2010-2011.